::PENGIRINGKU::

Tuesday, May 26, 2009

::MENJAWAB TAG DARI SKYWAYS::



Adoii la...malas tul nak menjawab tag ni...tapi hari ni aku terajin sikit...penat dh mengadap keje yg tertunggak dari hari jumaat lepas...hahah...mase cuti tak ingat pasal keje kan...dh masuk keje balik ni baru terhegeh-hegeh kan...padan muka aku!!!....

1. Copy badge "2008 Cute Blogger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda.


2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda

Manusia yang bagi award ni adelah skyways a.k.a kak yana yang sasau...hahah...dier
member seopis aku yg sangat sempoi...lawak nak mampus....love to share story ngan
dier...nice person...cewahhh..puji lelebih kang koyak lak skirt pompuan ni...

3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya.. (anda di-tag!)
  • aku dh tawen dh...baru je bulan 3/2009...ngan MOHAMAD EZALLY...love him so much!!
  • suka jenjalan...tak kisah dekat ke jauh...klu tak den pening kple duk umah...hahah
  • love to shopping...pantang dengar sales...mesti terjah tak kira arr beli atau tak..
  • suka cakap...tapi klu tak cakap mesti org ingat aku ade penyakit...hahah
  • aku anak bongsu dari 6 beradik dan aku adelah the only gurl for my mother and my late father...
  • panas baran gak...tapi tgk la camne keadaan yg buat aku panas hati tu...so jgn sesekali korek bontut aku bagi baran aku dtg ye..
  • teringin sangat nak ade baby..tp belom ade rezeki...huhuu...
  • suka sangat kemas umah...klu umah tu bersepah mula arr mata aku rase sakit je...errr
  • minat pink tapi tak terlalu pinky lady la...
  • sekarang ni setiap pagi wajib minum vitagen...utk pelawasan...duduk je terus...dushhhh...nikmatt...
4. Anda perlu memilih 6 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.
kengkawan yg dh den tag ni....sila2 lah rerajin kan diri buat yo...tp aku tak pakse...klu ade mase buat lah...klu dh buat abaikan...layanzzz





Monday, May 25, 2009

::CAMERON::



Malam ni aku nak citer pasal aku pi jenjalan kat Cameron...sesaje plan pi sane kebetulan balik kampung kan...lagi pun ade cuti perlepasan yg aku boleh amik semperna wesak hari tu...duit pun tak berape nak mandang kan so cuti dekat2 aje sudah...hotel pun amik yg murah2 je...duk resort TM...sangat berbalaoi..apartment 2 bilik baru RM70 je...just utk staff key...kami check in hari ahad...tenghari gerak dari umah then sampai sane dlm kul 2++...dekat ke teluk intan ngan cameron...lepas check in terus lepak dlm bilik tido...hahha...kepenatan...bangun petang nyer mandi2 semua kuar pi cari makan...then tapau ape2 yg patut duk balik melepak kat dlm bilik sesajo...lagi pun mlm kat sane mane ade ape2 pun...sunyi je...sejuk ade arr nak lepak luar...huhuu...

Then pagi lepas breakfast semua...kami check out...kojap jo duk sane...lepas kan tension sesajo...abis settle semua gerak ke pasar pagi brincang pulak...shopping time...



Best ooo...shopping time ni...sbb diorg memang jual sangat murah la...lagi pun bukan waktu cuti ape2...harga sangat berbaloi-baloi...hehhe....sayur pun baru 16 paket rm10...uishhh...mane nak cari beb...aku just beli strawbery,bunga,asam,sayur...cam banyak lak kan...hehheh....



Dh abis shopping kat pasar tu...kami gerak ke kaktus park pulak...banyak giler bunga tantik...adoiii...nyaman je tgk....jai beli cactus...tak tau arr leh tahan sampai biler tu..hahah



Singgah lagi kat kebun teh...tempat paling cantik pemandangan nyer...hijau tersangat aman...beli teh sikit utk my mother...capture gambar sikit2 pastu terus meneruskan perjalanan yg masih jauh...uishhh..sakit bontut ku!!!!



Last destination...singgah lagi...air terjun lata iskandar...just nak amik gambar je...bukan nak mandi manda pun...hehhe....tak mungkin lah kan...



Okey..that all...tu je percutian pendek kami ke Cameron Highland...satu destinasi utk menenangkan kepala otak dengan suasana aman lagi sejuk....pasni nak kemane lak sayang ku Jai...aww...terus panggil sayang kan...hahah...uishhh...malas nyer nak kenangkan esok keje..huhuuu...






::MELAWAT BABY BARU::



Perh..lame nyer aku perap citer ni...ectually ni citer hari jumaat lepas...on da way balik perak kami singgah umah diana@senteng kat sungai buloh...sesaje nak pi tengok anak dier...baru lahir kan awal bulan lepas...lame dh nak gi tapi jauh sangat so kebetulan one way ngan jalan kami nak balik kg ape lagi...amik peluang lah kan...klu tak mmg sampai besar lah kami tak tgk baby EMAN NUR RAUDAH ni...swett sgt name nyer..harap2 dh besar pun perangai mengikut name...sopan gitu...hehhe...

singgah sekejap je....pas solat maghrib kami teruskan perjalanan ke kampung...still a long jurney...key tu je nak citer..hehheh...


EMAN NUR RAUDAH
Pegang anak org dulu...amik berkat...harap2 cepat lekat...huhu

huhu...tengok anak org terus teringin nk anak jugak...tapi lom ade rezeki...ermmm...






Sunday, May 24, 2009

::KEBAB JLN TAR::


Ni cerita hari jumaat...di mana seorang yg tengah malas nak pi keje telah memontengkan diri nyer dari pegi keje tapi boleh lak pi jalan TAR...berjumba jumbi mencari kain utk mak dan adik beradik nyer yang lain...amboi....baik nyer bunyi..heheh....

tapi kat sini bukan aku nak citer pasal jalan2 shopping kat jalan tar lah...aku nak citer pasal kebab jalan tar ni...rase nyer teramat delicouse tau...cedap arr mengikut selera tekak aku ngan Jai....tambahan bagi aku yg fobia teramat sgt ngan kebab...sbb ape korang???....sbb aku pernah kena keracunan makanan sbb makan kebab yg daging nyer tak masak...beli kat pasar malam..sampai sekarang ooo aku ingat kedai tu...klu pi pasar malam je aku jadi scary nak beli kebab....huhuu...

tapi sbb kan kebab jalan tar ni teramat popular kan...so aku ngan jai tak lepas kan peluang lah merase sbb kebetulan lalu kat depan kedai tu...tekak kenyang,hati senang baru lah seronok bershopping....heheh...

beli bang jangan tak beli

sini lah stall comel diorg

sangat mengiurkan..nyum..nyum

so...aku syor kan lah kat korang klu lalu kat depan stall ni jangan lah segan2 singgah beli kebab ni ye...mmg sedap...cuba lah rase mane tau korang pun leh jadi fanatik cam aku gak...heheeh....klu tak tau kedai nyer kat mane....senang je tipon aku tak pun ym aku tanye...tak pun paling senang ajak aku skali pi makan...belanje arrr op coz...hahahha


p/s : ni kak nisa nak...ym den deqla_786@yahoo.com.my






Friday, May 22, 2009

::MASAK ORG BERCUTI::


sekarang aku ngah bercuti...duk umah...seronok siot...korang ngah keje ehh...cian....cewahh..hari ni aku tetiba rase malas nak pi keje...so aku cuti arr...takpe kan...heheh

so mlm tadi pun dh tido lambat kan...ehemmm...ehemm...maka nyer pagi tadi kul 10 baru hegeh2 bangun tido...tu pun sbb ani sengal call...ajak chatting...klu tak takde makne nyer aku nak bangun...hahha...so takde benda nak buat...aku pun basuh baju...masak simple2 je then kemas umah sikit...sbb ptg kang nak balik perak..kampung suami ku...cewahhh...ahad kami ade destinasi nak dituju...holiday kejap...heheh...isnin aku cuti lagi...perhhh...sangat seronok...hahha....

so sebagai isteri mithali yg disayangi suami...aku masak la makan tghari utk dier...cala...simple2 je...mane ade lauk kat umah ni...so ape yg ade tu lah aku campak dlm kuali...heheh...cedap gak..abis siot...


telur dadar
lauk asam pedas lebih makan kat kedai aku tapauikan bilis,kentang,bawang.lada bersatu
dh kenyang perut..update blog semua...aku nak siap..nak kuar pi shopping sikit then terus balik kampung...yabedabedoooo!!!!!.