::PENGIRINGKU::

Thursday, January 15, 2009

::PENTINGNYA MEMPUNYAI TEMAN...ROAD TO 1000 CONTACT::


Menyendiri lebih baik daripada berkawan dengan yang buruk, dan kawan bergaul yang sholeh lebih baik daripada menyendiri. Berbincang-bincang yang baik lebih baik daripada berdiam dan berdiam adalah lebih baik daripada berbicara yang buruk. (HR. Al Hakim) Seorang mukmin yang bergaul dan sabar terhadap gangguan orang, lebih besar pahalanya dari yang tidak bergaul dengan manusia dan tidak sabar dalam menghadapi gangguan mereka. (HR. Ahmad dan Tirmidzi)

Salam Ukhuwah, Salam Kenal, Salam Nusantara, Salam G-Hard, Salam Mesra, Salam Sejahtera..... Semoga perkenalan kita memperoleh kebaikan & keredhaan dariNYA... Mohon maaf jika sepanjang perkenalan di alam MP menyakiti teman-teman semua Terima Kasih juga tidak terhingga @ infiniti kepada teman-teman yg sudi hadir memenuhi Halaqahbyu; membaca, mengintip, memprovokasi, memuji, menyanjung, mengomen(memberi komentar), berjualan tanpa diminta, mendownload, menonton, mendengar, berkongsi, menasihati, & segala macam perbuatan....InsyAllah diterima dengan lapang dada.... peacenowar

وَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنْفَقْتَ مَا فِي الأرْضِ جَمِيعًا مَا أَلَّفْتَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَكِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَيْنَهُمْ إِنَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ
dan Yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu membelanjakan semua (kekayaan) yang berada di bumi, niscaya kamu tidak dapat mempersatukan hati mereka, akan tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sesungguhnya Dia Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.(Al-Anfal : 63)

Wednesday, January 14, 2009

::CUTI::

Hari isnin kan aku cuti...ade misi sebenar nyer...nak gi klang mengecheck kad kawin ktorg...sblm tu singgah bank dulu...kuar duit...pulus dh yelek arr...heheh...ktorg tempah kad kat klang...klu sesape yg duk area kl tau kot kedai ni...ink link...alahh...org panggil kedai kontena...sbb nyer...opis nyer kat dlm kontena...kecik je siot kedai nyer tapi bagus...murah2 je kad yg diorg buat...tapi tak tau lah kat tempat lain macam mane...ktorg dh malas nak survey...redah je...kedai ni pun kakak ipar aku yg suggest...okey la...not bad...cuma nak pegi je jauh skit...


lepas settle kat sane...nak gerak ke jalan TAR pulak...nak carik telekong,al-quran,sejadah ngan kain pelekat...tapi sebelom tu...singgah cuci kereta dulu...kotor sangat dah syaitan aku tu...dh sudah tu baru lah ktorg gerak ke kl...

memang rushing sesangat lah hari tu...lepas dapat semua kat jalan TAR gerak lak ke midvalley...nak beli seluar ngan baju hantaran...dapat akhir nyer semua...okey dh settle ktorg nyer barang hantaran...pasni nak fikir pasal borang ngan gift pulak...chaiyokk...chaiyokkk...chaiyokk!!!!

::KURSUS KAWIN::

Kami dh boleh kawin...heheh...camtu lak kan...cam lawak je...dulu duk bace pasal ceera kelam kabut prepare pasal kawin dier...nak turn aku lak...hehhe...last week aku ngan jai duk sibuk amik kursus kawin...sblm pegi tu ya Allah punya lah berat hati nk gi siot....malas nyer nak mengadap muka penceramah sehari setengah tu...perhhh...terbayang bosan nyer siot...

Hari sabtu gi daftar dulu...kul 10.00...mlm tu aku nyer la cuak nak kene pakai baju kurung bagai ke...adoiii...acik maleh betul lah...aku tanye member2 smua kate leh je...tapi asal tutup aurat kan...aku pun nekad pakai blouse labuh je...skali mase daftar tu...ha'alahhh...bapak ramai yg lagi seksa dari aku...siap tak pakai tudung pun ade...lepas daftar aku ke opis dulu...mane maun nyer...tak kan nak duk tunggu dari kul 10.00 sampai kul 3 kan...bosan la...baik dtg opis layan internet...hahah...

excited nak dengar ceramah tau 2 org ni...hahaha

Kul 3 lepas makan bagai...gi lah...masuk dewan...duduk lelaki pempuan pun asing kan...tawakal jelah...skali masuk penceramah nyer...uish...bapak lawak...best la...sangat tak bosan key...sampai la ke hari ahad...semua nyer berjalan dengan lancar...ceramah nyer pun okey la...smua best...penceramah pandai buat org tak ngantuk dan bosan...lucah memanjang...hahha...settle sudah kursus kawin...pasni nak mengisi borang pulak....huhuu


Paling best...Selasa dh dapat sijil...baguih la...sangat laju...so minggu aku dh boleh kawin ehhh...gataiii sungguh...hahahha....aku puas hati lah kursus kat Zura's akademik ni...servis nyer tip top...aku saran kan sesape nak gi...baguih...dier ajar semua step utk isi borg dan sebagai nyer...tapi tak tau la tempat lain...same je kot...hehehe....aku pili Zura's pun sbb dekat ngan tempat keje aku je...hahaha...ceronok ni...dh dapat sijil...urmmm!!!!

::KENAPE AKU BUSY::


Alahh...semua tau kan aku dh nak kawin...so bukan buat2 busy key...aku busy nak prepare utk kawin siot...minggu lepas aku busy ulang alik ke Klang menempah kad kawin...alhamdulillah settle...ngah tunggu siap then nak pi amik plak...dh alang2 kat klang aku survey lah jugak barang lain utk jd kan gift kawin nanti...tapi tu tak final survey lagi...weekend ni nak ke Nilai pulak...bawak mak skali...dier nak beli brg dier pulak...ishh...memacam...

Sabtu ahad lepas langsung takde mase siot...sehari setengah aku ade kursus kawin...tu lahh...org dah cakap amik awal2...ni tak aku degil kan...konon kawin lambat lagi...ha!!!!!....amik ko..terkangkang kobak skrg ni nak settle kan semua...uishhh...insyaAllah...boleh settle kot...Isnin aku amik cuti...sbb nyer...gi beli brg hantaran yg tak abis beli lagi...gi klang tgk kad yg dh dilakar...final checking before printing...

Ha...busy kan aku...tu yg blog pun sepi tnpa sapaan aku...huhuuu...aku rindu nak coret2 kat blog ni...nak tepek gambar sendiri dlm blog ni...heheheh...lepas ni aku nak menganas balik...hahahhaa!!!!!

::MINGGU BUSY::


Lame nyer tak update blog...huhuuu...busy lah..pagi tadi aku kuat kan semangat gak...tukar wajah baru utk blog aku ni...key...aku akan kembali aktif mulai hari ni key...tungguu!!!!