::PENGIRINGKU::

Wednesday, January 30, 2013

::KUCHING DAY 1::


Lupa nak cerita kat entry before ni...kami pakai kete viva vovo ni sepanjang kat Kuching...hak milik mr wan mail dari tm kuching...sewa selama 3 hari dengan harga kawan2...kalau ade yang nak sewa kete ni boleh bgtau...nnti kami tolong tnyekan..mane tau boleh datangkan pendapatan sampingan kat dier kan...hehe...

okey hari pertama kami di kuching dipenuhi ngan aktiviti santai2 mengenali jalan2 sekitar bandaraya kuching...hehe...almaklumlah kat pekan nyer payah tul nak jumpa signboard tau...nasiblah ade gps kat hp nih..kalau tak memang kompom duduk sesat je la...


Alhamdulillah Jai ade kawan ngan baik hati sangat dah bagi ktorg sikit2 tips nak spend day kat kuching ni...dier pun ade listkan beberape kedai makan yang wajib diterjah...saya pun ade gak goggle sikit2...almaklumlah datang bukan selalu...hehe...

Petang tu kami pi pekena Ice Kacang di SWEE KANG....area jalan abdul rahim..ni kalau tak silap la...sila betulkan sesape yg tau...haha...kami order ABC MILO , ABC JAGUNG MILO dan SOTONG KANGKUNG...milo nyer memang melimpah mangkuk la...sedapppppp...rasa macam tengah ratah milo dalam balang...hehe...







then biler perut dah kenyang...tekak pun dah hilang dahaga nyer..kami ke WATERFRONT KUCHING pulak...lepak2 tengok matahari terbenam...eceh...almaklumlah mase tu dah mmg petang sangat kan...ramai orang lepak kat area sini....plan nak naik cruise tapi sbb ramai yang cakap tak perlu...so plan tu kami cancel jer....so ptg tu kami lepak kat sini sampai maghrib....keje ktorang adelah bergambar...bergambar...dan bergambar...nasib mood eyrfan sangat bagus petang tu...ajak posing macam2 gaya semua dier folow...sporting jerk tolong snapkan gmbr mak bapak dier jugak...




permandangan di sekitar waterfront tu...ni dewan undangan negeri...cantik kan...eyrfan panggil masjid...hehe


ni astana negeri


boat yang lalu lalang kat sungai ni...tambang nyer RM0.50 jerk...ni utk mereka yang dari kampung seberang nak ke bandar kuching...ni lah pengangkutan diorang...comel kan...


Charles Brooke punya bangunan kot nih...tak leh masuk pun...tertutup jerk..tp kat tepi2 tu ade macam cafe...tak jengah pun malas...haha...cuma bergambar jerk kat depan tu...






Ni bakat anak saya...mengambil gambar papa ngan mama nyer...ni antara yang terbaik la yg dier capture...



After maghrib ktorg berjanji pulak dengan geng-geng ALZA nak lepak2 makan seberang sungai...jumpa kat waterfront jerk..then convoi reramai ke sana...semua kete alza...bagus jugak kan join club gini...ramai kawan...makan2 kat sini syiok jugak...sbb macam2 menu ade..pilih jerk nk cuba gerai mane satu...jai sembang ngan geng2 dier sementara tu saya ngan eyrfan buat2 sibuk explore kawasan sekitar tu...hehe...




Dalam kul 12 eyrfan dah penat kot them terus ajak papa nyer balik hotel...berehat dulu sebab esok nyer dah ade aktiviti yang menanti....


Tuesday, January 29, 2013

::CUTI-CUTI KE KUCHING::


Percutian yang telah dirancang lama...menggantikan hadiah birthday utk Jai...kan birthday dier jatuh pada bulan puasa...flight kami pagi so lepas subuh dah bersiap...kete kami just parking kat area LCCT jerk...park dekat yg RM16 sehari...sangat tawakal..flight pukul 8.20 am...kami sampai tak sempat duduk2 pun..terus masuk je...nasib dah buat online check in...hehe..sbb gerak awal pagi sangat sampai eyrfan pun tak mandi..hehe...dier smpi kat LCCT baru sedar dari tido...bangun2 terus sibuk tengok kapal terbang jer...

see anak sy yang masih berbaju tido..nasib sempat lap air liur basi nyer..

Jeng...jeng...budak ni sekelip mata dah hensem...tak mandi cuma tukar baju...pramugari senyum jerk tengok anak bujang ni bogel....


Alhamdulillah seperti biase eyrfan adelah terkawal dalam flight...bosan tgk ipad dier layan baca buku...bosan bace buku die intai pramugari cantik...haha



Alhamdulillah kami selamat sampai bandaraya kuching selepas melalui perjalan selama 1 jam 45 minit...kami disambut kawan yang keje TM jugak kat area kuching ni sbb kami dh janji nk sewa kete dier je...jimat dan ibarat tolong kawan-kawan jugak...lepak2 bersembang dulu dan isi perut yang lapar then baru kami ke hotel...

Ktorg stay kat 360 hotel...kawasan bandar kuching jerk...hotel dah book awal lagi...seminggu sebelum pegi..biar semua ready takdelah main terjah je...hotel nyer sangat okey...puashati sangat...


 
muka keletihan...tak sabar nak terjun tiruk kat katil...haha









 ptg tu lepas check in ktorg duk qada' tido pagi td...sesambil merehatkan badan...ptg nyer lepas mandi dan segar2kan badan baru ktorg keluar explore bandaraya kuching...

okey jom next entry....




Friday, January 25, 2013

::HEYYO::



Salam jumaat semua...lama tak bersiaran...sibuk sangat la lepas balik adri bercuti hari tu...nak curi masa update blog pasal sarawak langsung takde masa...nnti free kita share la...in syaa Allah ade cuma lambat jerkkk...

byk benda kena focus skrg nih..byk hati kena jaga...arghhh...Allah give me some space to breathe....
:(

Friday, January 18, 2013

::MANGSA BULI::


Korang tengok...ni mangsa buli anak sendiri...dah terbalik skrg nih...bapak yang dibuli anak...haha....

Dipaksa nyer bapak tu pakai spect mata dier...pakai songkok dier...main kompang...konon macam orang kawen...then bapak nyer pun layan jerk....semua tu pengaruh youtube...dier tgk org main kompang bergaya gaya gitu...itu yg dipaksenyer papa nyer pakai semua tuh...

see muka kesian bapak nyer...hahaaa




Thursday, January 17, 2013

::KE SARAWAK KITAK::


Jom fly to Sarawak...hehe...
dah...dah...
jom on holiday mood start sekarang....
see uols monday lah...
nak makan kek lapis pepuas!!!


doakan perjalanan kami selamat pegi dan balik