::PENGIRINGKU::

Tuesday, December 20, 2011

::BREASTFEEDING::



Alhamdulillah...rezeki eyrfan mungkin...sehingga umur eyrfan mencecah 1 tahun 8 bulan ni dier masih boleh menikmati susu dari mama...walaupun eyrfan bukan fully breastfeed tapi kalau sepanjang bersama mama memang susu formula ditolak mentah-mentah...
dulu...
mase masih mengandung mmg tak pernah berniat nak breastfeed eyrfan sampai ke tahap umur sekarang...huhuu...cetek nyer pemikiran saya mase tu...tp mungkin Tuhan nk membuka mata saya...memberi pengalaman yang teramat berharga untuk saya....eyrfan memang tak mau langsung susu formula kalau saya ade kat sekeliling dier...buat lah macam mane sedap pun susu tu tetap tak kan diminum nyer..boleh la kalau minum pun setakat 1oz...
dari sejak lahir sampai sekarang....saya tak pernah bangun malam untuk membancuh susu...cuma selak baju jerk..haha...untuk ape saya bancuh susu pun kalau dier tak nak...bazir kan...baik bagi susu yang dier nak dan sememang nyer penuh ngan khasiat...heheee....
ramai yang tanye sampai bile nk breastfeed eyrfan....jawapan nyer...selagi dier mau...dan selagi masih ade susu..insyaAllah....






No comments: