::PENGIRINGKU::

Wednesday, September 26, 2012

::ADAM DAN HAWA::



Hadoi...hadoii..hadoiiii...camne aku leh terjebak nih...haha..penagan cerita adam dan hawa..mula2 just dengar dari kawan2 jerk...tp tak lah teringin pun nak tengok..tp biler ade yang rajin mendownloadkan...terus layan dan ikuti cerita tu sampai tertunggu2 next episode...haha...terpakse tengok online jerk...umah teman takde mustika...

dan lebih parah lagi siap sanggup ke MPH semata-mata nak dapatkan novel adam dan hawa nih...bukan tak boleh pinjam tapi itu ler gedik nak ade sendiri punya jugak..haiyaaa....ade nak pinjam ke novel nih..tunggu saya katam dulu erk...hehe...boleh je tak kisah pun tapi tolong jaga elok2 eh...haha..pesan nyer bukan main....


See..terlampau kemaruk dengan adam dan hawa...sampai dedua orang ni sanggup beli novel..haha...kenapa tertarik sangat ngan citer ni erk??...sebab adam ke ain tu erk...dedua key..tapi johan tu hensem jugak kan...aishhh...abg jai saya lagi hensem lah...bodek!!...untung2 dapat handbeg baru...haha


udah2....jom layan sinopsis citer nih...
 

Ain Hawani berkerja sebagai guru gantian di sekolah tadika milik kakak Adam Mukhriz seorang pilot yang lagaknya seperti playboy...
Oleh kerana sakit hati dengan Adam Mukhriz tidak mengendahkannya, kekasih Adam  ingin menjerat lelaki itu.Namun tersalah perhitungan apabila Ain Hawani menjadi mangsa korban.
AIN HAWANI, zaman solonya ternoktah pada usia remaja. Hanya kerana silap perhitungan, timbul prasangka buruk, menyebabkan dia dan Adam Mukhriz terjerat. Rayuannya tidak dipedulikan. Lelaki itu pula diam membisu, seolah-olah benar apa yang berlaku. Ain ditangkap khalwat bersama Adam

Akhirnya, ijab kabul antara mereka terlafaz dalam paksa dan tanpa rela. Sayangnya, hubungan suami isteri ini hanya tertulis di atas kertas sahaja. Ain yang kecewa, pergi jauh mencari harga diri. Adam yang ditinggalkan, menghitung hari-hari nan sepi. Setiap saat rindunya terus melimpah. Namun Ain tidak pernah berpaling melihat cinta yang mekar di hatinya. Ah... Adam pasrah! Semua itu salahnya kerana tidak berani memaknakan kata-kata. 
 
Setelah lapan tahun pergi dan menanti, Ain dan Adam dipertemukan di depan pintu Majidilharam. Bagi Adam, kebetulan ini memang didoakan sekian lama. Ain pula terus membenci dan menganggap ikatan mereka sudah terputus. Hanya lafaz Adam yang ditunggu. Tapi tegarkah Ain? Sejak pertemuan itu, hati Ain berbolak-balik. Nafasnya bagai berombak, perasaannya jadi gementar dan hidupnya sudah tidak keruan hanya kerana Adam.

Benarkah dalam hati ada cinta? Tapi keegoannya cuba menidakkan. Ingin diluah, mulut tak terkata. Ingin disimpan hati tak tertanggung. Bagi Adam, dia tetap menanti Hawanya biarpun lapan tahun lagi.
 
Para pelakon: 
Aaron aziz - Adam
Nadia Nissa- Ain hawani
Alzana - Dee
Dazrin Kamarudin - Johan
 

tengah gigih bace novel nih nak kasi habis...hehe..tak sabar nak tau ending nyer!!!....


4 comments:

rossysweety said...

cepat la kasi habis ....nak pinjam pulak...kekekeke

::Deela:: said...

hadoi...ngah berusaha keras lah ni...sabaq!!

cik deaLova said...

lupa la ending dy..cmne ek ??

nor fadila said...

ain bersama ngan am bahagaia ever after...happy ending!!!!