::PENGIRINGKU::

Thursday, November 19, 2009

::2012::

Alkisah nyer...selepas terjebak dengan hasutan bebudak kat opis nih...smlm aku ngan Jai pun pi lah terjah GSC Midvalley sbb nk tgk 2012 punya pasal...tp jai mmg dh booking siap2 lagi hari senin lps...

biase lah klu dh sampai Mid kan..tak sah klu tak jenjalan shopping...heheh..tambah2 dh gaji ni kan...uish...mmg tepat pd mase nyer lor...tak puashati ar aku hari sabtu lps pi sungei wang duk tman jai je beli brg...aku nk gak...so sbb dengki smlm aku pun rembat jugak..jai tgk je...hehehhe..i like!!!....

wayang start ku 9.00...tp aku dh masuk dr kul 9 tu tak jugak mula wlpn iklan smpi la kul 9.30...baru bebetul movie on..hampeh...sampai habis popcorn ktorg bedal baru dier start..siot je...

ya Allah tembam nyer aku!!!...hehe

Okey comment aku pasal movie 2012 nih...sememang nyer citer ni karut lah...mane ade kiamat pastu still ade org yg hidup ye tak...hahha...tp CGI dier mmg tip top siot...walaupun citer ni lame giler sampai 2jam 45minit tp puashati dan redha lah aku sakit2 punggung duk kat dlm wayang tu..heheh...so..korang yg belom tgk citer ni lagi..sila2 lah pi terjah wayng mane2 terdekat...berbali-baloi!!!


SINOPSIS MOVIE :

Filem 2012 berkisarkan tentang kemusnahan dunia pada 21 disember 2012 akibat pelbagai bencana alam seperti letusan gunung berapi dan tsunami yang berlaku serentak. Dunia dikatakan telah kiamat seperti ramalan dalam kalendar kuno kaum Mayan. Filem arahan Roland Emmerich ini mengisahkan Jackson Curtis (lakonan John Cusack) seorang penulis berusaha untuk menyelamatkan keluarganya dan orang sekelilingnya daripada malapetaka. Adrian Helmsley (Chiwetel Ejiofor) seorang saintis turut sama berusaha untuk menyelamatkan dunia. Untuk itu kerajaan telah membina kapal untuk menyelamatkan manusia namun usaha ini masih membayangkan jiwa tamak yang ada dalam diri sesetengah manusia apabila wang masih menjadi syarat untuk diselamatkan.