::PENGIRINGKU::

Tuesday, January 20, 2009

::NILAI 3::

on da way balik kampung..tak sabar ni

Kan weekend lepas aku balik kampung kan...kater nak menyelesaikan segala perihal kawen aku kan...nak beli barang2 kan...heheh...semua nyer dh settle tau...dengan cekap nyer aku menguruskan semua dlm mase 2 hari...cewahhh!!!...poyo di situ kan...

Hari sabtu nyer lepas jemput jai kat Hentian Duta ktorg terus cargas balik kampung...sblm tu singgah umah abg aku kat Seremban sbb dier nak jadi tourism guide ktorg utk mencari perabot... habis semua kedai perabot sepanjang perjalanan tu ktorg redah...dr seremban sampai lah ke area umah aku kota,rembau...alih2 beli kat kedai perabot kat pekan umah aku je...wat penat je siot jelajah segala kedai...huhuu...perut lapar ade lah...

lebih kurang camni la...tp color hitam...murah2 je

Sampai umah lepak2 makan lepak balik pas asar keluar lagi...gi kedai emas lak...kali ni aku malas nak pi kedai emas mahal2 or ternama cam poh kong or tomei dh...menyesal...harga emas nyer berbeza sangat..hampeh tu..jual name je lebih..baik aku pi kedai biasa2 kat Tampin tu je...murah lak tu...i like!!!!...sian tau sales girl tu...ktorg bodek nak dapat kan murah...akhir nyer dapat jugak lah brg yg aku dan jai nak...mak aku jadi tukang komen je...anak buah aku si Ina jadi umpan utk dapat mcm2 gift..hahha...best!!!!

settle hari sabtu...hari ahad pulak...lepas sarapan then sok sek sok sek...gerak pi nilai 3 pulak...pi 2 kete ngan abg aku...sampai je nilai terus ushar barang2 yg penting dulu...motif dtg nilai nak cari barang kawen kan...so pi lah kedai barang kawen...masuk 4 5 kedai je...kebetulan abg aku ade kad utk kedai WS...entah la...tapi kedai ni aku rase paling murah la barang nyer...macam TQ gak...upsss...klu korg dh biasa pi Nilai tau lah kot name kedai2 ni...hehhe...then aku jugak dh terbeli cadar kat nilai ni je...tapi sgt berbaloi key...sbb bangla kedai tu sengal...cadar yg harga nyer 6 ratus lebih leh dier cakap 3 ratus je...tokey dier pun dh tak leh kate ape...aku terus beli sbb aku dh survey kat semua kedai tau...even akemi or segala brand jual cadar la...semua mahal2...cecah beribu lagi...rezeki aku kot...alhamdulillah!!!!

welcome to nilai 3

muka suka sbb dh dapat beli semua...then ade kebetulan kete color pink...i like

then settle beli barang semua baru lah misi mencari langsir nak letak umah jai...sian duk umah tak berlangsir..tapi hanye leh pasang selepas aku masuk umah key...paham tu jai!!!...haha...barang selain utk kawen yg berjaya kami semua rembat ialah tikar buluh...tu mak aku punya...selipar lak abg aku punya...aku beli kan ina baju sehelai...yelah sejak duk kampung ngan nenek nyer ni habis semua baju tak muat...adoiii...mewah ngan makanan betul...beribu gak skali shopping siot...uishhh...banyak pakai duit lah kawen ni...benda remeh temeh je sebenar nyer...huhuu..nasib baik sekali seumur hidup...
amin!!!!

adoiii...rambang mata
banyak giler kedai...jenuh nak terjah

No comments: