::PENGIRINGKU::

Wednesday, December 10, 2008

::JUMAAT::

Busy nyer jumaat aku...rase lagi letih dari keje tau...pagi2 aku bangun....ehhh...tak lah pagi pun...heheheh...kul 9.30gak lah...tu pun mak aku dh bising2 suh kemas umah baru aku hegeh2 nak bangun...penat la...ahhhh alasan...ehheheh...bangun je aku mandi siap2 then kemas umah ape2 yg patut...lap2 smua then pasang tirai utk pelamin tempat aku duduk mase nak sarung cincin kang...belasah je ape2 yg ade...dan hasil nyer

pelamin mini


tghari skit aku kuar pulak ngan mak nak pi beli kueh bahulu kate mak lah....nak packing nak bagi kat org2 kampung yg dtg menolong skali ngan kueh raye haji kate nyer...adoii mak aku ni...aku dh tak dan nak pikir pasal raya haji pun...dier boleh lagi tu...hehehe...pastu aku terus ajak dier pi pekan tampin lak...nak pi carik buah ngan bunga utk hantaran...skali lagi sempat gak mak aku ajak pi kedai yg jual kueh2 tu sbb nak beli kueh raya utk hari isnin...ermmm....mak...mak...

Pastu aku terus balik hantar mak ke umah then amik pulak kakak ipar aku then ajak ke seremban...nak cari Secret Recepi plak...adooiii...penat nyer...jai lah ni...ngegade nak gak SR...uishhh...kek biasa tak leh ke sayang oiii...nasib dier pun janji nak balas kek yg same...sempoi je aku..beli2 then suh dier tulis skit2 amik terus balik...takde nyer aku nak tengok kek tu ape yg ditulis ke...cantik ke tak ke...semua tu aku buat tak tau je...hahah...


chocolate fudge

Balik dari seremban aku singgah balik kat kedai bahulu tadi..sbb mak aku ade tempah bahulu ikan yg besar tu nak buat hantaran...lame gak siot diorg nak siapkan 2 ekor ikan tu...dari kul 3 sampai kul 6...3 jam gak la ehh..tapi berbaloi aku tunggu sbb sangat cantik hasil nyer...2 ekor ikan baru rm8 je...bagi aku murah la...tak tau lah kat tempat kkorg kan...ehehhehe...

Malam nyer aku sibuk pulak buat hantaran mane2 yg tak cukup lagi...gubah utk sirih junjung...then mengeluarkan pinggan mangkuk utk digunakan esok nyer...kul 1 lbh baru aku tido...tu pun biler aku dh betul2 berpuas hati ngan smua persiapan...hehehe...serious aku ni cerewet siot...tak mau la nanti kelam kabut...settle utk preparation...tunggu majlis nyer pulak...

No comments: